Lekkie sałatki na kolację

Lekkie sałatki na kolację

Kolacja, szczególnie dla osób odchudzających się, powinna być lekka i zarazem pełna witamin. Mamy dla Ciebie kilka prostych przepisów na sałatki, które są nie tylko smaczne, ale również bardzo pożywne i zapewnią Ci sporo składników odżywczych.

Tak naprawdę sałatkę możesz stworzyć z produktów, które masz w lodówce, oczywiście z wyłączeniem tych wysokokalorycznych. Bardzo dobrym pomysłem jest sałatka z piersią kurczaka, którego przygotujesz dusząc na wodzie lub oliwie z oliwek. Do tego możesz dodać pomidorki koktajlowe, kiełki i trochę świeżej sałaty. Ze względu na zawartość mięsa sałatka jest niezwykle sycąca i smaczna. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pierś zastąpić innym rodzajem mięsa. 

Jeśli lubisz owoce morza, to warto pokusić się o sałatkę z dodatkiem tuńczyka lub krewetek. W tym wypadku możesz pokroić w drobną kostkę ananasa, do tego oliwki, sałata i w ciągu kilku minut masz ciekawy i orientalny posiłek. 

Świetnym pomysłem będzie również sałatka wielowarstwowa, w której możesz użyć kukurydzę z puszki, ogórek, pomidory, sałatę. W zależności od preferencji może tam się również znaleźć mięso z kurczaka lub innego rodzaju. Najczęściej spotykane wersje takowych sałatek zawierają wysokokaloryczne sosy z majonezu i śmietany. Jeśli jednak zastąpisz je odpowiednio doprawionym jogurtem naturalnym, to sałatka bez problemu będzie nadawała się na kolację. 

Nie można pominąć sałatki owocowej, którą możesz zrobić z ananasa, banana, winogron, pomarańczy i jabłka. To wszystko możesz uzupełnić niskokalorycznym jogurtem, aczkolwiek i bez niego będzie smakowało wyśmienicie. 


Nie potrzeba wiele pracy, aby zrobić coś z niczego. Jeśli tylko się chwilę zastanowisz, to w swojej lodówce również znajdziesz składniki, z których będziesz mógł zrobić bardzo smaczną i lekką sałatkę.