Kilka sposobów na zdrową i smaczną kaszkę

Kilka sposobów na zdrową i smaczną kaszkę

Małe dziecko jest w pierwszych miesiącach swojego życia w stanie przyjmować tylko pokarmy o konsystencji nie wymagającej gryzienia. W tym gronie zdecydowanie najlepiej wypadają kaszki dla dzieci.

Poniżej przyjrzymy się kilku sposobom na przyrządzenie takiej kaszki, która nie tylko zasmakuje maluchowi, ale również będzie miała dobroczynny wpływ na jego organizm.

 

Kleik z kaszy jaglanej

To potrawa przeznaczona dla dzieci po szóstym miesiącu życia. Do jej ugotowania będziemy potrzebować dwóch szklanek kaszy jaglanej, szklanki wody oraz czegoś, co poprawi nieco smak (rekomendowane jest mleko migdałowe, choć czasami używa się również mleka matki). Przygotowanie kleiku z kaszy jaglanej jest dość łatwe, choć przecierając całość należy zrobić to pieczołowicie, aby nie pozostawić grudek.

 

Krem marchewkowy

Kolejna potrawa dla maluchów, które skończyły już pół roku. Do przygotowania tej kaszki potrzebna nam będzie jedna trzecia szklanki kaszy jaglanej, dwie marchewki, dwie i pół szklanki wody oraz olej z oliwek. Podczas przygotowania ważne będzie, aby marchewkę drobno pokroić przed gotowaniem, a kaszę jaglaną sparzyć. Ostateczną konsystencję co prawda osiągniemy miksując całość, jednak jeśli nie zaniedbamy tych czynności, miksowanie okaże się znacznie łatwiejsze.

 

Kaszki ze sklepu

Wbrew opinii części rodziców kupienie kaszki dla dzieci w sklepie i przygotowanie jej zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu nie może być określane jako opcja dla leniwych – to prawda, że stosunkowo łatwo je przygotować, ale mają mnóstwo walorów, dzięki którym pod wieloma względami przewyższają kaszki domowe. Ich receptura jest zaprojektowana stricte pod dzieci w wieku określonym na opakowaniu, dzięki czemu możemy mieć pewność, że nie zaszkodzą maluchowi. Poza tym mamy ogromny wybór smaków i nawet, jeśli preferujemy kaszki przygotowywane własnoręcznie, możemy dzięki kaszkom ze sklepu wzbogacić nieco dietę naszej pociechy.

 

Do przygotowania kaszki dla dzieci możemy użyć znacznie więcej produktów, jak chociażby ryżu, pęczaka czy płatków owsianych. Wszystko zależy od nas i preferencji naszego dziecka.