Kanapka z łososiem

Kanapka z łososiem

Znudziły Ci się kanapki z szynką i pomidorem? Nie masz pomysłu na drugie śniadanie do pracy? Przedstawiamy przepis na pyszną – i przede wszystkim zdrową – przekąskę na każdą porę dnia.

Kanapka z wędzonym łososiem sprawdzi się w każdej możliwej sytuacji – jako śniadanie, podwieczorek, kolacja, przekąska w pracy, na imprezie, a z odpowiednią ilością dodatków – nawet jako obiad.

W zależności od naszych upodobań (albo tego, co akurat mamy w lodówce), możemy przygotować ją na kilka różnych sposobów. Do wersji minimalistycznej wystarczą dwie kromki chleba lub jedna bułka (najlepiej, żeby pieczywo było pełnoziarniste), serek wiejski i kilka plastrów łososia.

Poniżej przedstawiamy kilka innych wersji kanapki z łososiem:

  • Łosoś + serek śmietankowy + zielony ogórek
  • Łosoś + serek kremowy + jajko na twardo + cebula
  • Łosoś + serek wiejski + sałata + pomidor

Do kanapek z łososiem warto też dodawać:

  1. Szczypiorek
  2. Koperek
  3. Sos tatarski
  4. Sok z cytryny
  5. Sos chrzanowy

 

Dlaczego warto jeść łososia?
1. Jest bezcennym źródłem kwasów omega-3 i omega-6 (są one olbrzymią podporą dla naszego układu nerwowego i krwionośnego).
2. Zawiera liczne witaminy z grupy B, a także witaminy A, D i E.
3. Jest także bogaty w mikroelementy: selen i cynk (wzmacniają odporność organizmu), potas (wspomagający prawidłową pracę serca i mięśni) i jod (niezbędny do właściwego funkcjonowania tarczycy).
4. Jest świetnym dodatkiem do menu cukrzyków – obniża poziom tłuszczu we krwi.