Grzanki czosnkowe

Grzanki czosnkowe

To świetny – i przede wszystkim ekspresowy – sposób na urozmaicenie codziennego śniadania. Sprawdź, jak je przyrządzić.

Grzanki czosnkowe sprawdzą się nie tylko jako alternatywa dla kanapek, które w końcu każdemu z nas muszą się znudzić. Będą również rewelacyjnym dodatkiem do sałatek, które jemy na obiad czy kolację, a także przekąską na imprezie, jako zamiennik chipsów czy nachosów. A co najważniejsze – nie wymagają ani dużych nakładów czasu czy finansów, ani wielkich zdolności kulinarnych.

Przepis na grzanki czosnkowe

Składniki:

  • 1 bagietka
  • 3-4 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • masło lub oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:

1. Nagrzej piekarnik do 180°C.
2. Pokrój bagietkę w krążki o grubości ok. 2 cm.
3. Posiekaj drobno czosnek.
4. Jeśli wybrałeś opcję z masłem, posmaruj nim cienko bagietkę i posyp posiekanym czosnkiem. Jeśli wolisz oliwę, w małej miseczce wymieszaj 4 łyżki oliwy z czosnkiem i kilkoma szczyptami ziół, a następnie skrop powstałym sosem bagietkę.
5. Piecz bagietkę w piekarniku przez ok. 5-8 minut, aż uzyska złoty kolor.

 

Osoby, którym jeszcze bardziej zależy na czasie, mogą wybrać opcję zakupienia gotowego masła czosnkowego, posmarowania nim bagietki i pieczenia przez 5-8 minut w temperaturze 180°C. Polecamy jednak korzystać ze świeżego czosnku – dlaczego?

1. Czosnek ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Pomaga nie tylko w przypadku takich chorób, jak przeziębienie - może również przeciwdziałać nowotworom.
2. Czosnek obniża ciśnienie krwi, poziom cholesterolu oraz cukru we krwi.
3. Czosnek świetnie wspomaga profilaktykę chorób serca.